Yeni Değil Yeniden Kullan Projesi Kapsamında Proje Öğrencileri Çalışmaları

Yeni Değil Yeniden Kullan Projesi Kapsamında Proje Öğrencileri Çalışmaları

29.03.2019 289

29-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-2019

PROJE ADI

YENİ DEĞİL YENİDEN KULLAN

PROJE AMACI

1.       Okulumuz öğrencilerini atıkların geri dönüşümü ile ilgili bilgilendirmek.

2.       Geri dönüşüm ile ilgili davranış değişikliği kazandırmak.

3.       Öğrencilerde sosyal davranış ve özgüven geliştirmek.

4.       Öğrenciler arasında akran eğitimini etkin kılmak.

5.       Lise öğrencilerini geri dönüşüm konusunda bilinçlendirerek gelecekte bilinçli toplum haline gelebilmek.

6.       Takım çalışmasının önemini vurgulayarak takım ruhunu kazandırmak.

7.       Öğrencilerin sorumluluk sahibi olmasını arttırmak.

8.       Öğrencilerin Proje geliştirme ve tasarım uygulama becerilerini arttırmak.

9.       Öğrencilerin Teknolojiyi eğitim adına kullanabileceklerinin farkındalığını arttırmak.  

10.   Öğrencilerin geri dönüşümü yaşam tarzı haline getirmelerini sağlamak.

11.   Öğrencilere geri dönüşüm davranışının kazandırılarak günlük hayatında kullanımının sürdürülmesini sağlamak ve öğrencilerdeki davranış değişikliğiyle ailelerin de dikkatini çekmek.

12.   Geri dönüşüm maddeleri konusunda kıyafet, atık pil, atık kağıt vb. öğrencilerin ailelerinin de farkındalığını sağlayarak, okuldaki geri dönüşüm stantı etkinliğine katılımını sağlamak.

13.   Böylece ileriye dönük hedeflerimiz;

13.1.Doğal kaynaklarımızın korunmasını sağlamak,

13.2.Enerji tasarrufu sağlamak,

13.3.Atık miktarının azalmasını sağlamak,

13.4.Hava ve çevrenin kirlenmesini önlemektir.

13.5. Öğrencilere geri dönüşüm davranışının kazandırılarak aile ve ülke ekonomisine katkı sağlamaktır.

PROJE ÖZETİ

Geri dönüşüm terim olarak, kullanım dışı kalan geri dönüştürülebilir atık malzemelerin çeşitli geri dönüşüm yöntemleri ile ham madde olarak tekrar imalat süreçlerine kazandırılmasıdır. Tüketilen maddelerin yeniden geri dönüşüm halkası içine katılabilmesi ile öncelikle ham madde ihtiyacı azalır. Geri dönüşebilen maddeler; cam, kağıt, alüminyum, plastik, piller, motor yağı, akümülatörler, beton, organik atıklar ve elektronik atıklardır.

Geri Dönüşümün Yararları Nelerdir?
1. Doğal kaynaklarımız korunur:
2- Enerji tasarrufu sağlanır:
3- Atık miktarı azalır:
4-Geri dönüşüm ekonomiye katkı sağlar:

5-Hava ve çevrenin kirlenmesini önler.

6-Yararlı atıkların boşa gitmesini önler.

-          Bu bilgiler doğrultusunda hipotezimiz öğrencilerin geri dönüşüm hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı ve okuldaki geri dönüşüm atık kutularını doğru şekilde ve yeterince kullanmadığıdır.

-          Öğrencilerimizle projenin sloganı için beyin fırtınası yapılarak, projenin sloganı seçilmiştir. Öğrencilerin ailelerinden izin formu istenmiştir.

-          Projemizle öğrencilerimizi geri dönüşüm hakkında bilgilendirerek, geri dönüşüm hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Hem projede görevli öğrenciler kaynak taraması yaparak veri toplayarak, konuyla ilgili materyal hazırlayarak kendileri bilinçlenecek ve Akran eğitimi ile arkadaşlarının da bilinçlenmesini sağlayacaklardır.

-          Projede görevli öğrenciler teknolojiyi eğitimde kullanmayı öğreneceklerdir.

-          Öntest-sontest uygulamasıyla, doğal gözlem yaparak bilimsel araştırma yöntemlerini uygulamayı öğreneceklerdir.

-          Projenin geri dönüşüm stantı etkinliğiyle ve fidan dikme etkinliğiyle öğrencilerin sosyal becerileri de gelişecektir.

-          Tüm öğrencilerin Geri dönüşümde daha aktif rol almalarını sağlamayı ve geri dönüşümle

 ilgili davranış değişikliği kazandırmayı ve Geri dönüşümünü yaşam tarzı haline getirmelerini ve ailelerinde de farkındalık oluşturmalarını hedefliyoruz.

PROJE

ARAŞTIRMA  YÖNTEMİ

Hipotezimiz öğrencilerin geri dönüşüm hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı ve okuldaki geri dönüşüm atık kutularını doğru şekilde ve yeterince kullanmadığıdır. Projemizle öğrencilerimizi geri dönüşüm hakkında bilgilendirerek, geri dönüşüm hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamayı hedefliyoruz.

Akran eğitimi yaparak Geri dönüşümde daha aktif rol almalarını sağlamayı ve geri dönüşümle ilgili davranış değişikliği kazandırmayı hedefliyoruz. Hipotezimizin doğruluğunu sınamak için okuldaki tüm öğrencilere ön test uygulanacaktır. ÖNTEST ile öğrencilere atıkların geri dönüşümü ile ilgili 20 soru sorulacaktır. Test sonuçları sınıflar bazında ayrı ayrı değerlendirilecektir. 13 soru ve altında doğru yapan öğrenci sayısı hipotezimizi doğrulayacaktır.  (70puan barajdır.)

Öğrencilerin geri dönüşüm atık kutularını kullanma davranışları 2 ay (aralık-ocak) doğal gözlem yapılarak kayıt altına alınacaktır.

Öğrenciler tarafından kaynak taraması yapılarak, Veri toplanacak ve  eğitim materyalleri hazırlanacaktır.

 Geri dönüşüm ile ilgili afişler hazırlanacaktır.

Öğrencilerin atıkların geri dönüşümü hakkında dikkatlerinin çekilmesi ve bilinçlenmeleri için aylık olarak okul panoları düzenlenecektir.

Öğrenciler topladıkları veriler doğrultusunda slayt sunumu ve animasyon videoları hazırlayacaklardır.

Projede görevli öğrenciler sırasıyla 9, 10,11.Sınıf öğrencilerine kendileri seminer verecektir. Böylece seminer veren öğrencilerde de özgüven gelişimi sağlanacaktır. Ayrıca öğrenciler öntest-sontest uygulama, doğal gözlem yapma ve kayıt altına alma gibi bilimsel yöntemleri uygulamayı öğreneceklerdir. Seminer sonrası tüm öğrencilere son test uygulanarak ön testle karşılaştırılması yapılacaktır. Böylece öğrencilerin seminer sonrası bilinçlenme seviyeleri değerlendirilecektir.

Tüm öğrencilerin bilinçlendirilmesinden sonra projede görevli öğrenciler tarafından okulda atık pil, atık kağıt ve giyilmeyen kıyafetlerden oluşan bir geri dönüşüm stantı kurulacaktır. Bunun için iki hafta öncesinden projedeki öğrenciler okuldaki tüm öğrencileri bilgilendirmek ve katılımlarını sağlamak için bilgilendirme broşürü hazırlayacaklar ve tüm sınıfların panolarına asacaklardır. Geri dönüşüm stantı  1 hafta sürecektir. Sonunda toplanan atıklar belediye ile görüşülerek belediyeye verilecektir.

Belediyeden fidan talep edilecek ve bu fidanlar okul bahçesine dikilecektir. Böylece atıkların geri dönüşümü ile öğrencileri bilinçlendirerek, davranış değişikliği oluşturmayı,  çevremizi ağaçlandırmayı ve uzun vadede tüm hedeflerimizi gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Projemizin toplam süresi 6 aydır.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN

SERAP BADEMCİ   -   MERYEM TİYEK

ÖĞRENCİLER

VİLDAN DEMİREL, BİRAY GÖKDE DİNÇ, GÜL KIVRAK, YUSUF ÇOLAK, ASLI UYSAL

BETÜL ÇIĞCİ, ESMA NUR BULUT, NURCAN SEZEK, ZEYNEP GÜNGÖR, MELİH ALPASLAN

NEHİR YÜSRA ÇAKMAK, ŞÜKRAN AGGEZ, SULTAN ŞAHİN, İLKAN ŞİRİN

BAKİ KAAN KABAKÇI